Despre noi

Cine suntem?

Petrut Călinescu, Ioana Cârlig, Marin Raica și Ioana Călinescu, echipele din spatele proiectelor  Mândrie și BetonPost-Industrial StoriesPeriferiaB și Zâne.

Lucrăm la proiecte de fotografie documentară pe termen lung și le încheiem cu expoziții foto, albume de fotografie, cărți obiect, serii-colecție de vederi și alte tipărituri experimentale.

 

Ce facem?

Pentru prima dată în România, finanțăm proiecte noi, documentate pe termen lung, prin granturi de fotografie. Lansăm prima colecție de albume de fotografie documentară din România. Creștem o arhivă digitală de fotografie contemporană, axată pe proiecte desfășurate pe termen lung, centrate în jurul unei idei. De la înființarea Centrului de Fotografie Documentară în 2016 am reușit să obținem finanțări de la AFCN (Administrația Fondului Cultural Național), ARCUB și OAR (Ordinul Arhitecților din România) pentru câteva proiecte fotografice importante, dintre care unele în premieră în România:

  • Expoziție de grup în spațiul alternativ Amzei Market Makers cu 10 fotografi români și unele dintre cele mai reușite proiecte de fotografie documentară.
  • Primele burse oferite exclusiv pentru fotografie documentară. 5 burse de fotografie documentară, cu realizare în termen de un an de zile.
  • Prima colecție de albume de fotografie documentară din România. Alături de încă două materiale noi, realizate de membrii fondatori, poveștile ce fac obiectul burselor vor fi tipărite în 2018 într-o colecție offset de albume de fotografie documentară. Cele 7 albume vor marca debutul colecției Centrului de Fotografie Documentară.
  • Tipărituri experimentale:

PeriferiaB – Un proiect despre viața la margine de București, un recensământ vizual de la periferia capitalei încheiat cu lansarea ziarului periferiei – un print experiment tipărit într-o singură ediție (36 de pagini, 500 de exemplare) distribuit gratuit.

Când se lasă seara peste România” (Petruț Călinescu)album de fotografie realizat în parteneriat cu Asociația Recolamp, ce ilustrează viața cotidiană a României după apusul soarelui.

 

Proiecte în derulare:

  • Home is Where / Acasă este unde. Primul proiect de grup de fotografie documentară realizat exclusiv de femei. Annemarie Bala, Ioana Cârlig, Daniela Groza, Ioana Moldovan, Roxi Pop, pe parcursul anului 2018, vor propune cinci posibile definiții vizuale ale familiei, văzute prin sensibilitatea și particularitățile stilistice ale femeilor fotograf.
  • Dacii și Românii, Petruț Călinescu. Proiectul va documenta patrimoniul geto-dac și interpretările pe care le naște în societatea contemporană. Petruț își propune să inventarieze și să reanalizeze vizual mitul fondator al identității naționale, cel dacic, și să creeze un website de sine stătător, un scurt metraj multimedia și o expoziție de fotografie.
  • DOI ANI de ZÂNE, Ioana Cârlig și Marin Raica. Viața în comunități izolate din România și Republica Moldova, unde superstițiile și obiceiurile tradiționale ordonează încă viața dincolo de clișee folclorice.
  • Marea Neagră, Petruț Călinescu. Început în 2010 și îmbogățit în fiecare an cu noi capitole, proiectul se concentrează pe modul în care recentele tensiuni se amestecă cu naționalismul, cu turismul și distracția. Proiectul a fost expus până acum în Brazilia, Praga, Istanbul, Polonia și România.

 

Premii recente internaționale

  • Petruț Călinescu, co-fondator CdFD, a câștigat locul 1, categoria “Photo Stories” la Balkan Photo Awards 2018.
  • Ioana Cîrlig, co-fondator CdFD, a câștigat locul 1, categoria “Portret”  la Balkan Photo Awards 2016.

 

*Fotografie documentară: este un tip de fotografie care se bazează pe fapte și personaje reale, asupra cărora autorul își pune amprenta fără să denatureze veridicitatea.

Parteneri

Arhiva de Imagine MTR, Departamentul de Sociologie SNSPA, Biblioteca Metropolitană, Centrul Ceh, One World Romania, Active Watch, The Institute, Frontline, Think Outside the Box, Gala Societății Civile, Scena9, TheBlackSea.eu, Radio Romania Cultural.

Programul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul programului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.