În România, valoarea salariului minim net anual este de 16.152 RON.

Proiectul utilizează această sumă ca unitate de măsură și de explorare relativă a societății românești, aducând în discuție obiceiurile de consum, diversitatea produselor și a serviciilor disponibile pe piață, cheltuielile publice, valoarea resurselor naturale etc. Cadrele ilustrează forme diferite în care se poate regăsi această sumă (alimente, îmbrăcăminte, pământ arabil, medicamente etc.), cu scopul de a crea un atlas vizual care să ilustreze și să compare nevoile, dorințele, deciziile și puterea de cumpărare a românilor, azi.

 

Captionuri fotografii:

1. Concentrat eritrocitar sărăcit în leucocite resuspendat (CER-SL) – 33 de unități adult. Centrul de Transfuzie Sanguină, București

Sângele nu poate fi fabricat. Acesta poate fi obținut doar prin donare – act voluntar și neremunerat. În România, doar 2% dintre adulți donează sânge, în timp ce, la fiecare 3 secunde, un om are nevoie de produse sanguine. O unitate de sânge total prelucrată poate salva viața a trei pacienți.

Sângele nu are preț, dar impune un cost, susținut și reglementat de stat. Transfuzia sanguină este o prioritate strategică de siguranță națională, iar contravaloarea diferitelor produse sanguine este stabilită prin Ordinul nr. 1479/2014, de către Ministerul Sănătății.

Pentru fiecare donare, se fac teste imunohematologice (grupă de sânge, Rh) care asigură compatibilitatea și analize care detectează potențiali agenți patogeni transmiși prin sânge, virusuri și bacterii. Fiecare țară își stabilește schema de testare a sângelui în funcție de contextul epidemiologic. Spre exemplu, în lunile de vară, în România se testează și prezența virusului West Nile, care este transmis la om prin înțepătura unor specii de țânțari, apărute în ultimii ani.

Testarea, separarea sângelui în eritrocite, trombocite și plasmă, conservarea și distribuirea acestuia implică tehnologii costisitoare și personal medical înalt calificat pentru obținerea unor componente sanguine sigure, esențiale pacienților primitori.

 

2.Robot de teleprezență Double 2. Creative VR, București

Teleprezența presupune folosirea tehnologiei pentru a plasa utilizatorul în alt spațiu fizic, oferindu-i acestuia perspectiva dispozitivului folosit.

Roboții de teleprezență elimină necesitatea deplasării, fiind un surogat al utilizatorului căruia îi permit accesul la transmisie audio-video în timp real, mobilitate, și, după caz, posibilitatea de a interacționa cu mediul.

Folosirea roboților la scară largă în operațiuni tactice, în medicină, în educație, în cercetare sau în afaceri, este relativ recentă. Cercetătorii încă studiază efectele și implicațiile utilizării acestora, principalele aspecte pozitive fiind reducerea stresului pus pe infrastructură, micșorarea amprentei de carbon, lărgirea accesului la piața muncii și economia de timp pentru toate părțile implicate.

Double 2 este un robot de teleprezență creat pentru comunicarea la distanță. Produs de Double Robotics intre 2015 si 2019, acesta funcționează doar împreună cu o tabletă iPad. Se folosește exclusiv la interior și se controlează manual de către utilizator.

Robotul are amprenta la sol de 25,4 cm x 22,8 cm, înălțime reglabilă între 119 cm și 150 cm, greutate de 6,8 kg, viteza maximă de 2,57 km/h și urcă pante cu înclinația maximă de 5%. Bateria li-ion are o autonomie de 8 ore și se încarcă în 3 ore.

Este compatibil cu Wifi și 4G/LTE, are o cameră de 5 megapixeli cu obiectiv supraangular 150* și asigură video streaming 720pHD criptat AES 128-bit end-to-end, neînregistrat sau stocat.

Preț: 14.800 lei pentru Double 2 cu stația de încărcare si camera îmbunătățită adăugate ca extra opțiuni; 1.600 lei pentru iPad 9.7″ (2018), recomandată de producător pentru performanță maximă.

 

3.Medicamente antiretrovirale (ARV). Diferite scheme de tratament anti-HIV, necesarul pe 4 luni

Tratamentul împotriva HIV constă în combinarea mai multor medicamente ARV, cu scopul creșterii imunității organismului și scăderii concentrației virusului la nivel nedetectabil. Nedetectabil înseamnă netransmisibil, pe cale sexuală sau de la mamă la făt. Speranța de viață a persoanelor care au acces la terapie ARV continuă este similară cu cea a persoanelor HIV negative.

În România sunt 16000 de persoane care trăiesc cu HIV. Statul oferă gratuit tratament ARV pentru 67% dintre aceștia, 54% ajungând la supresie virală.

Tratamentul ARV nu este comercial și se distribuie numai la farmaciile spitalelor de boli infecțioase. Deși accesul neîntrerupt la terapie ARV este esențial pentru combaterea virusului, deseori aceste medicamente lipsesc. Din anul 2010, o rețea internațională de donatori și voluntari formată din medici, ONG-uri, activiști și pacienți inițiată de Alina Dumitriu de la Asociația Sens Pozitiv face eforturi pentru a asigura gratuit cât mai multor persoane continuitatea schemei de tratament în contextul lipsei medicamentelor din sistem.

 

4. Dovleac plăcintar, 32 de tone, Lungulețu, județul Dambovița

 

5. Cocaină, 36 grame

 

6.Teren arabil, 6000 mp, Niculițel, județul Tulcea

Caracteristici: cernoziom cambic, calcic, slab levigat, lutos, pe loess, erodat slab. Conductivitate hidraulică saturată medie (2,5mm/h), pH 7,1-8,4. Slab înclinat, arabil. Aflat la jumatatea distanței dintre E87 și salba de lacuri Gorgonel, Rotundu și Telincea, terenul a fost cultivat în ordine cronologică cu rapiță, grâu, orz, rapiță în perioada 2017-2020.

 

7.Beri artizanale Deranj Blondă, 1082 de sticle de 500 ml, preț la bar – 15 lei/sticlă, Ground Zero Bar&Restaurant, București

Bere ale de tip Kolsch, 4,9% alcool, aromă dulce de malț și ușor fructată datorită hameiului american, gust ușor amărui.

Ingrediente: apă, malț, hamei, drojdie. Produs nepasteurizat, nefiltrat, fără conservanți. Valabilitate 6 luni de la data producției.

Produs de Matache Beraru la microberăria Ground Zero în volum aproximativ 400 hl/an. Cantitatea din imagine reprezintă 5, 41 hl.

 

8.Articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, gâște. Bâldana, județul Dâmbovița

Prețul fix al acestor obiecte vestimentare este dificil de stabilit datorită strategiilor neconvenționale pe care branduri de ”streetware” ca Supreme sau A Bathing APE (BAPE) le practică, asigurând un statut cultic produselor lor. Asumarea unui rol curatorial în cultura urbană globală, colaborările vizionare, ireverența față de client, stocurile limitate, lansarea eratică a colecțiilor într-un număr foarte mic de magazine pe tot globul care generează adevărate pelerinaje, fac obiectele să valoreze aproape dublu imediat ce au fost cumpărate, iar prețul crește apoi și mai mult pe piața secundară. Percepute ca autentice, acest tip de obiecte au dobândit valoare ca obiecte culturale și ocupă un rol important în construirea identității vestimentare urbane contemporane.

 

Jachetă Bape Silver Shark Reflect Zip Up Parka , mărimea L, preț: 3,850 lei

Tricou Supreme x Comme des Garçons Morrissey, mărimea L, preț: 3,200 lei

Pantofi sport Nike x Off White air presto Black, mărimea 42, preț: 3,330 lei

Hanorac Supreme Box Logo Urban Camo (dyed), mărimea L, preț: 3,811 lei

Gâștele ”românești” (cele albe) costă fiecare câte150 lei, iar gâsca Toulouse 400 lei

 

Proiect realizat cu sprijinul Centrului de Fotografie Documentară, co-finanțat de AFCN